Interim Management

Interim Management

Rol Interim Manager
Over het algemeen wordt een interim-directeur of -manager om verschillende redenen ingezet.Ervaren interim-managers zijn in staat een ommekeer te bewerkstelligen voor verslechterende diensten of een frisse wind door een bedrijf te laten gaan. Zij bieden rigoureuze richtlijnen voor management en een goede richting aan een organisatie die zijn discipline en het vermogen heeft verloren om dringende zaken aan te pakken.

Gewaardeerde interim-managers profiteren van startende ondernemingen, nieuwe bedrijfsverbeteringen, overnames en fusies of de volledige herstructurering van een bedrijf. Hun vermogen om flexibel te orkestreren in tijden van stress is een van de sterke punten die naar voren komt.

Deze bekwame professionals bieden navigatie tijdens het plaatsingsproces van een permanente leidinggevende of een periode van voorlopige afwezigheid van de huidige uitvoerende macht.

Wij zijn van mening dat de meest effectieve inzet van interim-management zich voordoet wanneer het wordt gepositioneerd als een projectmatige en gecoördineerde aanpak met tijdschema's die duidelijk aanwezig zijn om resultaatgerichte resultaten te garanderen.Door het maken van een opdrachtdocument met doelstellingen wordt voor beide partijen scherpte gegeven aan hetgeen wat binnen de opdracht bereikt moet worden en als leidraad gebruikt om de voorgang te bewaken.

Overbruggingsmanagement


Van overbruggingsmanagement of vervangingsmanagement is sprake wanneer door een plotselinge gebeurtenis een belangrijke functie binnen een organisatie wegvalt. Voor dit soort situaties is het mogelijk om tijdelijke invulling te verzorgen van deze functie door een interim manager met grote ervaring te plaatsen, die zorgt dat de continuïteit binnen de organisatie gewaarborgd blijft.  

Verandermanagement


Verandering in organisaties is nauw verweven met de processen van creativiteit en innovatie, maar zeker ook met de normen en waarden binnen een organisatie. Bij een verandering moeten ook gedragspatronen van medewerkers of sociale systemen gewijzigd worden. Er zijn een aantal zaken belangrijk bij een transformationele verandering.

Kwaliteitsmanagement


Kwaliteitsmanagement en integrale kwaliteitszorg hebben tegenwoordig een heel negatieve klank, maar oorspronkelijk betekent het gewoon te leveren wat de klant heeft gevraagd, bij minimale variatie. Een organisatie die dat het beste lukt, werkt tegen de laagste kosten, maakt winst en overleeft. Kwaliteitsmanagement / kwaliteitszorg leven als in ieder ander tijdperk, vroeger, vandaag en morgen ook, maar altijd direct gekoppeld aan de identiteit en ambities van uw organisatie.

Project Management


Het is een uitdaging om een omschreven resultaat tot stand te brengen met niet-routinematige werkzaamheden, maar wel binnen de afgesproken tijd, vastgesteld budget en met een vooraf bepaalde kwaliteit. Dat vraagt om een projectmatige aanpak. Professioneel projectmanagement zorgt ervoor dat het project op een adequate manier wordt gestuurd en dat de juiste activiteiten worden uitgevoerd om het gewenste resultaat te bereiken.

Co Management


De co-manager werkt samen met en ondersteunt één of meer afdelingsleiders en/of teamleiders binnen technisch georiënteerde bedrijven. De co-manager werkt naar behoefte zelfstandig of samen met de leidinggevende en vervult, samen of naast de leidinggevende, verschillende taken.
Share by: